Kao vlasnik preduzeća, znate značaj socijalnih medija kao način da se napravi veza između vašeg poslovanja i kupaca. Kad god potencijalni klijenti traže novi proizvod ili uslugu, oni uglavnom počinju svoju potragu na socijalnim medijima, ne samo da bi saznali više o vašem brendu, već i da vide šta drugi govore o vašem brendu ili poslovanju.

Dok sve više kompanija stvara socijalne medijske strategije u svom marketingu, nije svaka strategija efikasna. Ako želite garantovano efikasnu strategiju, imamo nekoliko taktika za marketing preko socijalnih medija koje definitivno treba koristiti i one koje su za izbegavanje.

  1. ZNAJTE KO STE

Shvatite svoj identitet, identitet vašeg brenda i glas onoga koji govori na bilo kojoj platformi socijalnih medija. Vi ste ti koji najbolje znaju  vaš proizvod, proizvodnju, kompaniju ili brend. Biti u stanju da komunicirate, to je prva stvar koju preporučujemo  klijentima, tako da, koju god platform da koriste, ljudi imaju osećaj ko govori. Ostatak taktika se svode na jezik i konkretne stvari koje možete da uradite kako biste ubacili frazu na Tvitter, Instagram ili Facebook.

  1. NEMOJTE ČEKATI

Ne želite da se nađete u situaciji da ne znate šta je sledeće, ili da odgovarate na kontroverze na način koji ne izgleda kao da dolazi od iste osobe koja je osmislila i ažurirala  status ili tvit. Možete se naći u velikoj nevolji ako kažete neku vrlo zanimljivu stvar, ali ne možete da je ponovite. Još jedan problem je ako je ono što kažete u suprotnosti sa onim što radite u preduzeću.

social-media-featured

  1. RAZUMITE VAŠU PUBLIKU

Važno je da poznajete vašu ciljnu grupu. Šta oni rade? Kada sun a internetu? Po mišljenu eksperata za socijalne medije, moći ćete da shvatite te stvari. Razumevanje vaših ciljeva će vam omogućiti da vidite kako se vaši uspesi i neuspesi odražavaju – socijalni mediji vam omogućavaju da to vidite brže od bilo koje druge platforme.

  1. NEMOJTE PRAVITI PRETPOSTAVKE U VEZI SVOJE PUBLIKE

Greška je misliti da će vaša publika delovati na određeni način samo zato što vi mislite da hoće. Tretirajte svoju publiku kao subjekt, a ne kao objekat. Vaš rad na društvenim medijima je dijalog, razgovor između vas i tog pojedinca.

Pogledajte kako se vaša publika menja. Saznajte više o njima redovno komunicirajući sa svojim timom za socijalne medije. Oni predstavljaju prve redove ljudi koji vam mogu pomoći da razumete šta funkcioniše, a šta ne – sa čime se ljudi zaista poistovećuju a šta ih uopšte ne interesuje. Ovo je način da brzo vidite na kakav je prijem naišao vaš brend.

  1. PLANIRAJTE UNAPRED

Osim ako sami niste strateg za socijalne medije, verovatno vredi dovesti nekoga ko je ekspert. Potreban vam je neko ko je upoznat sa ovim platformama I ko će vam pomoći da postignete vaše ciljeve. Bez obzira da li vaš tim je vrlo iskusan ili neiskusan u tome, dobra strategija će vas staviti na odlično  mesto.

  1. NEMOJTE DA PRETPOSTAVLJATE DA VAŠE PRISUSTVO U SOCIJALNIM MEDIJIMA ZNAČI DA ZNATE SVE O TOME

Imajući lični nalog nije isto što i razumevanje obima onoga što Facebook oglasi i Tvitter poruke mogu da urade. Pošto se ove platforme stalno usavršavaju i menjaju, bićete poštedeđeni  mnogo glavobolje u budućnosti ako imate eksperta. Pomaže da imate nekoga čiji je posao da bude u toku sa onim što se dešava.

social-media-for-business

  1. USVOJITI TESTIRANJE I NAUČITE METODOLOGIJU

Počnite testiranje sa svojim strategom i medijskim timom. Stavite različite koncepte kako biste videli šta se dopada publici, a šta ne. Što više testirate ideju i vidite da li je hipoteza potvrđena od strane podataka publike – koje možete dobiti vrlo lako preko platform socijalnih medija – bićete u stanju da izgradite bolji koncept. Saznajte šta funkcioniše  i distancirajte se od stvari koje ne.

  1. NEMOJTE DA SE OPUŠTATE

Želite biti sigurni da ste angažovani u kreativnom eksperimentu kako biste komunicirali sa drugim ljudima. Ako sam sa prijateljima svakog petka i pričam im istu priču iznova i iznova, neće još dugo imati prijatelje sa kojima izlazim. Vi želite da zadržite angažovanje i razvoj partnerstva sa relevantnim zajednicama. One vam mogu pomoći da razumete široke poteze svih stvari za koje su zainteresovani, koji će vam pomoći da učinite svoj brend zanimljivim.