Radna mesta postaju sve fleksibilnija u smislu radnog vremena, pravila odevanja i beneficija za radnike, što znači da je potrebno obratiti pažnju i na vreme koje radnici na poslu provode sami. U ovom kontekstu Delight predlaže kancelarijsku kuhinju kao jedan od prioriteta, koja može i treba postati mnogo više od sudopera, čajnika i mikrotalasnenih rern punih prašine.

Zaista, mnoge industrije puno ulažu u kancelarijske kuhinje kako bi im radnici bili produktivniji i srećniji, a na taj način projektuju fleksibilan i opušten imidž. Ovim člankom Delight će vam približiti kako kancelarije mogu efikasnije iskoristiti svoju fleksibilnu radnu snagu redizajniranjem kancelarijske kuhinje. Nova kuhinja trebala bi biti osmišljena na način da podržava potrebe savremenog radnika.

Ne zaboravite tzv. „kuhinjski trougao“

Kuhinjski trougao je kamen temeljac kuhinjskog dizajna. Ako se ne budete držali ovog jednostavnog pravila, u vašoj novoj kuhinji će vrlo brzo nastati haos – a to bi bilo najbolje izbeći, pogotovo u kancelarijama užurbanog ritma.

Kuhinjski trougao je, kao što mu naziv i kaže, zona produktivnosti omeđena trima krajnjim tačkama – frižiderom, šporetom i sudoperom. Važno je da ova tri aparata budu na suprotnim krajevima kuhinje. Vrlo bitan korak prema efikasnoj kuhinji je pobrinuti se da ta tri vitalna područja budu dostupna. Takođe, prostor kancelarijske kuhinje trebao bi biti opremljen na način da više članova tima mogu istovremeno pripremati različite vrste hrane – iz tog razloga je poštovanje pravila kuhinjskog trougla apsolutno neophodno.

Dopustite zaposlenima kreativnost u kuhinji

Skromni obrok za ručak iz mikrotalasne rerne je na mnogo načina simbol frustrirajuće radne kulture i rutine. Izbacivanje mikrotalasne rerne i zamena iste pločom za kuvanje ili potpuno opremljenom rernom je strategija koju bi radna mesta trebala usvojiti kako bi kancelarija postala sličnija domu i kako bi se zaposlenima omogućila kreativnost u kuhinji.

Takođe, osoblje bi se moglo dogovoriti da će jednom nedeljno jesti nešto što inače ne jedu, a to bi omogućilo svakom članu da se okuša u kuhanju za čitav tim. Rezultati bi mogli biti katastrofalni ili fenomenalni – ali svakako se radi o aktivnosti preko koje bi se radnici međusobno povezali.

Ne zaboravite: sigurnost je na prvom mestu!

Zdravlje i sigurnost na radnom mestu su najvažniji – i treba o njima razmišljati tokom celog procesa gradnje kancelarijske kuhinje. Budite sigurni da ste smestili kuhinju u blizini izlaza u slučaju opasnosti jer uvek može doći do katastrofe – to će takođe biti korisno tokom procene rizika zgrade.

Razmislite o efikasnosti

Dopuštanje kreativnog izražavanja ne bi smelo uticati na smanjene efikasnosti – negde morate povući crtu. Ne brinite se za poduhvate poput izrade vlastite testenine – većina vaših zaposlenih će jednostavno podgrejati sinoćnje ostatke i biće im u interesu da u toku pauze potroše što manje vremena na kuvanje.

Razmotrite ideju da kupite nekoliko mikrotalasnih rerni kako se ne bi stvorio red za čekanje na jednu rernu. Takođe, pazite da održavate sve rerne čistima jer će prljava mikrotalasna svima u kancelariji biti trn u oku. Isto važi i za veći broj tostera, koji su savršeni za pripremu brzog doručka ili užine. Umesto kuvala za vodu koje se stalno mora dopunjavati, pametnije je postaviti slavinu za kipuću vodu.

Ovakve efikasne uštede usreći će sve vaše zaposlene, a pogotovo one koji više vole da rade u vreme ručka pa izbegavaju kuhanje jer im samo stvara dodatan stres.

Učinite prostor društvenijim

Prečesto potcenjujemo kancelarijsku kuhinju i smatramo je prostorom za podgrevanje jučerašnjih ostataka i usputne razgovore s kolegama, no to ne mora biti tako. Neke od najsevremenijih kompanija shvataju da upravo kancelarijska kuhinja može biti prostor za povezivanje i opuštanje usred radnog dana.

Uklapanjem udobnih stolica i stolova za kafu uz kuhinjski nameštaj podstaći ćete radnike da provode više vremena u kuhinji i da tamo rešavaju probleme s kolegama, povezuju se ili opušteno razgovaraju. Ako vam klišei ne smetaju, stoni tenis ili stoni fudbal takođe mogu biti popularan dodatak kuhinji.

Ovakva kuhinja će biti posebno pogodna za zaposlene koji odrađuju dežurstva, tokom kojih nisu imali nikakav kontakt sa kolegama. Naime, nema goreg scenarija od toga da ste zaglavili u neudobnoj kancelariji sa očajnom kuhinjom, u vreme kad većina ljudi uživa u slobodnom vremenu.

Najvažniji savet: obavezno nabavite ormarić za zalihe hrane

Ovaj problem je još ozbiljniji ako se vaša kancelarija nalazi u poslovnom parku daleko od supermarketa. Ormarići za zalihe hrane su rešenje koje će biti vrlo popularno među vašim radnicima. Hleb, pirinač, testenina i rezanci mogu stajati uz zalihu čaja i kafe, koju ima većina kancelarijskih kuhinja. Ne samo da ćete na ovaj način sprečiti neprijatne situacije tokom ručka, već ćete i podstaći kulturu zdrave ishrane među radnicima.

Obnovite istrošenu estetiku

Dve kancelarijske kuhinje ne bi trebale izgledati identično, ali bi sve kancelarijske kuhinje trebale imati nešto zajedničko, a to je čist i profesionalan izgled. Postignite to efikasnim ulaganjem u privlačne kuhinjske pločice – razmislite o geometrijskom marokanskom dizajnu ili o uzorku pločica u odvažnim bojama – tek toliko da u prostoriju unesete dašak kreativnosti.

Šarene zidne zaštite i podovi mogu osnažiti izgled vaše kancelarijske kuhinje, što je korisno ukoliko vaši radnici rade duge i zamorne smene, tokom kojih im je potrebno malo osveženja. Međutim, funkcionalnost mora ostati na prvom mestu jer je ona na kraju najbitnija i utiče na efikasnost i sreću radnika. Dakle, ako ste videli dobru ponudu, a u mogućnosti ste dokupiti još mikrotalasnih rerni, kupite ih – bolje nego da se bavite dekorisanjem.

Uklopite kuhinju u radni prostor

Otvorene kancelarije koji podstiču kreativnu saradnju treba organizovati oko kuhinje kao središta. Naravno, važno je znati razlučiti u kojim je slučajevima ovakav otvoreni plan prikladan, a u kojima nije. Na primer, ako je jedna od karakteristika vašeg tipa poslovanja užurbanost, mi u Delight-u predlažemo da kancelarijsku kuhinju postavite iza vrata – na taj način vam neće smetati pa ćete stvoriti okruženje bez stresa.

Ako je vaša kancelarija okrenuta klijentima, kuhinja mora biti udaljena od područja gde se radnici i klijenti okupljaju. Tako ćete biti sigurni da klijent koji je zakasnio ili došao u pogrešno vreme neće ometati vašeg zaposlenog na zasluženoj pauzi.

Na kraju, kancelarijska kuhinja treba precizno odražavati potrebe vašeg radnog mesta. Ako pri dizajniranju kancelarijske kuhinje budete imali gore navedene činjenice na umu, nećete pogrešiti. Rezultat će biti kancelarijska kuhinja koju zaposleni vole i koja je privlačna svim klijentima i posetiteljima.

Izvor: https://www.sec-online.co.uk/article/functional-office-kitchen-design

Autor: Tiles Direct