Generacija Z službeno je postala deo radne snage i dolazi na tržište rada sa sopstvenim očekivanjima. Allwork.Space je razgovarao s Katie McHugh, direktorkom dizajna i Amy Leigh Hufford, dizajnerkom enterijera kompanije NELSON Worldwide, kako bi saznali kako će ova generacija promeniti radno okruženje.

Izvor: Steelcase.com

Koncept radnog mesta i okruženja se neprestano razvija, što je prirodno s obzirom na dolazak novih generacija u sastav radne snage i odlazak starijih radnika u penziju. Poslednjih nekoliko godina promene koncepta radnog mesta pripisuju se Milenijalcima, odnosno njihovim očekivanjima, nezadovoljstvima i upoređivanjem sa prethodnim generacijama.

Radni prostor bez kancelarija, poznat kao open space, nedeljni happy hour, fleksibilno radno vreme i raspored, odvažniji enterijer i ležerna odeća rezultat su ulaska milenijalaca u radnu snagu i njihovih zahteva za drugačijim načinom rada. Međutim, Milenijalci nisu više najmlađa radna snaga već njihovo mesto preuzima generacija Z koja sa sobom donosi nova očekivanja i ideje.

Generacija Z je prva generacija odrasla u digitalnoj eri, što znači da su odrastali uz tehnologiju. Smart telefoni, društveni mediji, online kupovina i neposredna razmena poruka posredstvom interneta čine njihovu svakodnevnicu još od rođenja.

Podrazumeva se da će takvo odrastanja uticati na njihovu percepciju posla i radnog mesta. Allwork.Space razgovarao je sa Katie McHugh, direktorkom dizajna i Amy Leigh Hufford, dizajnerkom enterijera kompanije NELSON Worldwide kako bi razumeli ključne razlike između generacije Z i Milenijalaca i kako bi bolje razumeli kroz koje će promene koncept radnog mesta proći sa uplivom nove generacije u radnu snagu.

Izvor: Steelcase.com

Allwork.Space: Koje su neke od ključnih razlika između generacije Z i Milenijalaca?

Katie McHugh i Amy Leigh: Ključne razlike leže u načinu na koji ove dve generacije komuniciraju, u zavisnosti od vaspitanja. Iako Milenijalci i dalje vole da održavaju sastanke i treninge uživo, kako bi učili fizički, zvučno i digitalno, većina „suigrača“ generacije Z preferira da uči elektronskim putem.

Generacija Z je daleko lakše da izraze svoja osećanja, dok su Milenijalci odrasli na način da skrivaju aspekte svoje ličnosti. To je zato što je generacija Z odrasla u vreme radikalnog individualizma, u kojem su naučili da je jako važan lični stav i osećaji.

To ne znači da žele stolove pune sitnica koji simboliziraju ko su – ova generacija obično nosi srce u rukavu i veruje u rad koji proizvode i vrednost koju njihova generacija može doneti kompaniji. Milenijalci osnažuju „suigrače“ generacije Z i vode ih kroz najbolje prakse onoga što je uspelo u prošlosti i pomažu im da razumeju snagu tima nasuprot individualnog rada.

Allwork.Space: Spominjete da se generacija Z radije upoznaje i obrazuje digitalnim putem, kako će to uticati na dizajn i dinamiku radnog mesta?

Iako su se neki Milenijalci rodili s tehnologijom, većina nije prošla kroz proces prilagođavanja istoj tokom odrastanja. Nekim Milenijalcima smart telefoni postali su deo stvarnosti u srednjoj školi – no drugima je do tog trenutka bilo već par godina završenog fakulteta. Međutim, širok raspon godina unutar kategorije Milenijalaca otežava utvrđivanje njihovog odnosa s tehnologijom. Za većinu, novi talas tehnologije, naime društvene mreže i online kupovina, nisu smatrani ključnim delom njihovog detinjstva i vaspitanja.

Međutim, generacija Z je rođena s tehnologijom u rukama – smart telefoni od malih nogu, sa svešću da Internet može da ti pruži sve što ti treba i direktnim posmatranjem članova porodice i njihovog oslanjanja na tehnologiju kao da je postojala oduvek.

Stvoriti radno mesto koje će funkcionisati za one koji i dalje vole predah od tehnologije i koriste više konkretnih, fizičkih alata poput papira, flomastera i, naravno, sastanaka interakcijom licem u lice je jednostavno; uravnotežiti ga s pojedincima koji ne poznaju život izvan tehnologije je ono što stvara izazov.

Izvor: Workdesign.com

Allwork.Space: Prirodno, generacija Z je tehnološki snalažljivija i vođena je tehnologijom. Koje su to vrhunske tehnologije koje generacija Z očekuje na radnom mestu?

Generacija Z želeće bolje načine međusobnog digitalnog povezivanja – to može značiti video komunikacija od kuće, istovremeno rad na istom programu s različitih lokacija (učinkovitiji pristup deljenju posla) i korišćenje društvenih medija na radnom mestu kao sredstvo za razmenu privatnih informacija.

Generacija Z takođe će tražiti inovativnije načine deljenja informacija s klijentima – poželeće procese i metode koji pružaju najbolje iskustvo, poput VR-a, stvaranja videozapisa ispred elektronskih prezentacija i veća dostupnost fizičke vizualizacije maketa. Generacija Z će hteti za bilo koga za koga radi – bilo da je reč o klijentima, većoj kompaniji ili vlastitoj kompaniji – da krajnji potrošač prvo istinski iskusi ono što nude pre nego što se zapravo odluči za kupovinu. 

Allwork.Space: Koje ste dodatne sklonosti i interese na radnom mestu prepoznali od generacije Z?

Iako se Milenijalci osećaju prijatno krećući se napred-nazad između rada za svojim stolom i rada na više društvenom, otvorenom području, saznajemo da je generacija Z više zainteresovana za to da se drži podalje od svog radnog stola – ali i dalje izolovano.

Generacija Z se na tehnologiju kao kanal komunikacije oslanja više nego na bilo što drugo – to ih ne čini asocijalnima; zapravo, oni su najdruštvenija generacija do danas. Ali oni ne žele iluziju tipičnog kancelarijskog života; njihova je prednost da osećaju potpunu fluidnost između posla i kuće. Generacija Z traži da svaki prostor omogućava opuštanje i predah i da ima snažan estetski doživljaj.

 

Izvor: Workdesign.com